כמעט ככמה אלפי שנים עברו מאדם לאדם על ידי מופעי רחוב, סיפורי מיתוס שהגיעו לרוב המיתולוגיה הכוללת שהתחילה להיכתב בראש זמן שושלות ויי ו-ג'ין (בין השנים 220-420). סופרים רבים, שהושפעו מרעיונות של האלכימאי הטאואיסטי והבודהיזם, כמו גם החלו לאמין באמונות טפלות, הם בחרו לחבר מעשיות על אלים ורוחות רפאים וסיפורי אלמוות וכוחות מיוחדים שקשה להסבירם. מה שהיה דומה למיתולוגיה של העם היווני והרומי, האלים שהם האמינו בהם היו בסכך הכל בני אנוש אך בעלי יכולות מיסטיות כמו גם בורכו בחיי נצח. לבעלי החיים היה תפקיד מרכזי במיתוס. המפורסם הוא כמובן הדרקון הסיני.
במנוגד לתפיסה של העמים המערבים שבהם הדרקון מוכר בתור יצור רשע אשר פולט אש ובלי שום מאמץ יכול להרוג אדם, במיתולוגיה הדרקון מוצג כיצור הפוך ממה שחשבו במערב, מוסרית ועיקר הכוח שלו ממוקד דווקא בנושא האוויר והמים שהם המשאבים הבסיסים של בני האנוש ובגלל זאת חשיבותו מגיעה. לדוגמא, מקיימים סוג של תפילה מיוחדת בשביל הדרקון בשנת בצורת, זאת למען יוריד גשמים.
כתיבת סיפורי אגדות ומיתוסים החלה לגדול גם לאחר כמה מאות שנים לאחר מכן כאשר האגדות והמיתוסים החלו להיות פופולריים בקרב משוררים וסופרים רבים. הסיפורים כללו מגוון רחב של מאפיינים של חיי היום יום ועיסוק בהיבטים רבים של התנהגות יומיומית כמו יחסים בין אדם לחברו, חיי חברה, טבע, חקלאות, לחיות היה תפקדי חשוב באגדות אלו (מלך קוף, מלך חזיר וכו) וגם סיפורי, רומנטיקה וטרגדיות,לא היו דבר יוצא דופן. האלים היו כלולים בסיפורים אלו אף בפעמים רבות, רוחות רפאים, חיות כמו גם בני אנוש.
בימינו קיימת תמימות קלה כאשר סגנון הכתיבה הוא של סיפורים אשר מוקדמים והן של יצירות מאוחרות יותר הנו דבר משובח. אך בעזרת מספר סימנים מצומצם להפליא, מצליחים הסופרים להעביר משלים רבים, בעלי אפקטים שונים, בצורה חדה ובהירה. ולכן הסיבה לכך ספוגה במהות הכתב הסיני שהוא כתב שנכתב בסימנים וכל אות נושאת משמעות שונה מאלו של הכתב הפופולארי כיום.
ועל כך מתבססת רוב המיתולוגיה הסינית שנעוצה בתרבות הסינית גם.

במנוגד לתפיסה של העמים המערבים שבהם הדרקון מוכר בתור יצור רשע אשר פולט אש ובלי שום מאמץ יכול להרוג אדם, במיתולוגיה הדרקון מוצג כיצור הפוך ממה שחשבו במערב, מוסרית ועיקר הכוח שלו ממוקד דווקא בנושא האוויר והמים שהם המשאבים הבסיסים של בני האנוש ובגלל זאת חשיבותו מגיעה. לדוגמא, מקיימים סוג של תפילה מיוחדת בשביל הדרקון בשנת בצורת, זאת למען יוריד גשמים.
כתיבת סיפורי אגדות ומיתוסים החלה לגדול גם לאחר כמה מאות שנים לאחר מכן כאשר האגדות והמיתוסים החלו להיות פופולריים בקרב משוררים וסופרים רבים. הסיפורים כללו מגוון רחב של מאפיינים של חיי היום יום ועיסוק בהיבטים רבים של התנהגות יומיומית כמו יחסים בין אדם לחברו, חיי חברה, טבע, חקלאות, לחיות היה תפקדי חשוב באגדות אלו (מלך קוף, מלך חזיר וכו) וגם סיפורי, רומנטיקה וטרגדיות,לא היו דבר יוצא דופן. האלים היו כלולים בסיפורים אלו אף בפעמים רבות, רוחות רפאים, חיות כמו גם בני אנוש.
בימינו קיימת תמימות קלה כאשר סגנון הכתיבה הוא של סיפורים אשר מוקדמים והן של יצירות מאוחרות יותר הנו דבר משובח. אך בעזרת מספר סימנים מצומצם להפליא, מצליחים הסופרים להעביר משלים רבים, בעלי אפקטים שונים, בצורה חדה ובהירה. ולכן הסיבה לכך ספוגה במהות הכתב הסיני שהוא כתב שנכתב בסימנים וכל אות נושאת משמעות שונה מאלו של הכתב הפופולארי כיום.
ועל כך מתבססת רוב המיתולוגיה הסינית שנעוצה בתרבות הסינית גם.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה